14 państw europejskich należy do AVIA International. Wkrótce do Stowarzyszenia przystąpią nowe kraje, także spoza naszego kontynentu – mówi Mario Tonini, Dyrektor Zarządzający AVIA International.
Przedstawiciel AVA International – Mario Tonini gościł w Polsce w dniach 16-17 stycznia br. na spotkaniu z zespołem AVIA Polska. Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia poznał m.in. szczegóły prac i planów rozwoju marki AVIA w Polsce w 2019 r. W rozmowie z przedstawicielami spółki UNIMOT, która odpowiada za rozbudowę sieci stacji AVIA w naszym kraju, Mario Tonini przybliżył sukcesy oraz planowane działania AVIA International na obecnych i nowych rynkach.
– Rok 2018 był dla naszego Stowarzyszenia bardzo pomyślny – mówi Mario Tonini. – Przede wszystkim nastąpił duży rozwój sieci AVIA wśród obecnych partnerów. Według wstępnych szacunków, na koniec 2018 r. sieć AVIA liczyła 3120 stacji, czyli przyrost w stosunku do poprzedniego roku wyniósł ok. 50 stacji.
Zdaniem Dyrektora Zarządzającego Stowarzyszenia, bieżący rok także zapowiada się obiecująco.
– Mamy coraz więcej zapytań o warunki przystąpienia, kilka aplikacji czeka już tylko na decyzję. W najbliższym czasie marka AVIA pojawi się w kolejnych dwóch krajach: na Ukrainie i w Meksyku. Spodziewamy się, że w 2019 r. pod brandem AVIA zostanie uruchomionych ok. 60 stacji paliw.
Wśród sukcesów AVIA International Mario Tonini wymienia nowe rozwiązania, jakie w ostatnim okresie wprowadzono na stacjach.
– Na wybranych stacjach AVIA we Francji pojawiła się możliwość tankowania gazu CNG i LNG. Z kolei członkowie AVIA w Szwajcarii przygotowują się do rozpoczęcia tankowania wodoru na niektórych stacjach i w tym celu aktywnie współpracują z producentami autobusów i samochodów ciężarowych oraz firmami transportu publicznego. W trosce o nasz klimat AVIA prowadzi też wiele działań zmierzających do ograniczenia emisji CO2, m.in. wprowadzając innowacyjne produkty silnikowe i grzewcze z biokomponentami, oferując gaz ziemny i pelet, a także prowadząc inwestycje w energię wiatrową i słoneczną.
Stowarzyszenie promuje markę na wielu płaszczyznach, szczególnie przez marketing sportowy. Firmy partnerskie AVIA sponsorują m.in. skoki narciarskie, piłkę nożną, piłkę ręczną, hokej, rajdy samochodowe, kolarstwo, rugby, wioślarstwo itp. Zakres działań marketingowych możemy śledzić m.in. podczas trwających właśnie zawodów skoków narciarskich, w ramach Pucharu Świata FIS, gdzie AVIA jest brandem dominującym.
Obecnie sieć AVIA skupia łącznie 3120 stacji, co daje jej 7. miejsce wśród największych operatorów stacji paliw w Europie.
Całość rozmowy z Mario Toninim jest dostępna na podstronie.