UNIMOT S.A., oficjalny przedstawiciel marki AVIA w Polsce, otrzymał zgodę na budowę sieci stacji paliw AVIA na Ukrainie. Nową umowę franczyzową na ukraińskim rynku paliw Spółka zaprezentuje w pierwszym kwartale 2018 r.
W dniu 8 listopada br. Zarząd AVIA International wyraził zgodę na reprezentowanie marki AVIA na Ukrainie przez spółkę UNIMOT. Oficjalną decyzję w tej sprawie przekazał Adam Sikorski, Przewodniczący Rady Nadzorczej UNIMOT S.A.
– Fakt, że UNIMOT otrzymał od AVIA International prawo do reprezentowania tej organizacji i jej marki na Ukrainie świadczy o dużym zaufaniu, jakim obdarzyło nas Stowarzyszenie – twierdzi Adam Sikorski, Przewodniczący RN UNIMOT S.A. – Jesteśmy najmłodszym członkiem AVIA International, a dokonaliśmy naprawdę wiele w zakresie rozwoju marki AVIA w Polsce i jesteśmy postrzegani jako firma o wysokich kompetencjach w obszarze importu i handlu paliwami płynnymi.
Jak podkreśla Adam Sikorski, oferta franczyzowa na rynku ukraińskim będzie dotyczyła wyłącznie wystroju stacji i działań marketingowych pod wspólną marką AVIA, bez fizycznej dostawy paliw.
– Pragnę zapewnić, że UNIMOT będzie rozwijać projekt oparty na bezpiecznych zasadach. Nie zamierzamy kupować ani budować stacji paliw na Ukrainie. W pierwszym kwartale 2018 r. zaprezentujemy rynkowi na Ukrainie ofertę franczyzową, która nie wygeneruje istotnych kosztów w budżecie UNIMOT. A ponieważ ukraiński rynek stacji paliw jest bardzo rozdrobniony, uważamy, że europejska marka AVIA zostanie tam znakomicie przyjęta – dodaje Adam Sikorski.
Warto podkreślić, że podczas wczorajszego spotkania członków AVIA International Adam Sikorski został powołany w skład Zarządu Stowarzyszenia. W ramach funkcji Członka Zarządu AVIA International będzie on koordynował program wspólnego zakupu produktów naftowych na potrzeby kilkunastu krajów. Fakt ten będzie miał niebagatelne znaczenie dla marki AVIA w Polsce, jak również spółki UNIMOT, która która generuje największe przychody z importu i hurtowej sprzedaży paliw.
– Poprawa warunków zakupowych AVIA spowoduje, że staniemy się jeszcze bardziej interesującym partnerem dla stacji paliw. Będziemy mogli zaproponować lepsze ceny dostaw paliw i naturalnie zwiększyć siły zakupowe Spółki w stosunku do innych dostawców – podkreśla Adam Sikorski.