Do UNIMOT S.A. przychodzi cały zespół specjalistów zajmujący się importem i dystrybucją produktów asfaltowych. To nowy segment rynku dla UNIMOT, który uzupełni ofertę Grupy w obszarze produktów ropopochodnych. Produkty asfaltowe będą na polskim rynku oferowane pod marką AVIA Bitumen.
– Krajowa produkcja Asfaltów zapewnia około 80% zapotrzebowania rynkowego, dlatego podobnie jak w przypadku oleju napędowego potrzebny jest import, który wynosi około 200 tys. ton rocznie – mówi Adam Sikorski, Prezes Zarządu UNIMOT. – Od dłuższego czasu przyglądaliśmy się temu rynkowi, w zeszłym roku dokonywaliśmy nawet próbnych transakcji. Obecnie, gdy nadarzyła się możliwość przejęcia doświadczonego zespołu, postanowiliśmy ją wykorzystać – dodaje Prezes Sikorski.
Zespół, który przejdzie do UNIMOT liczy 11 specjalistów, a jego szefem jest Tomasz Borodziej, który posiada 20-letnie doświadczenie w szeroko pojętej branży produktów ropopochodnych na polskim i środkowoeuropejskim rynku., wcześniej pracując m.in. dla TOTAL, BP i ostatnio dla ONICO.
– W latach 2015-2019 zespół którym kieruję wypracował istotną pozycję na polskim rynku asfaltów – mówi Tomasz Borodziej, nowy szef segmentu asfaltów w UNIMOT S.A.- Jestem przekonany, że nasza wiedza i doświadczenie oraz dynamicznie zmieniające się otoczenie w związku z nowymi regulacjami IMO2020 pozwolą grupie UNIMOT skutecznie wejść w nowy segment rynkowy, a wkrótce zająć na nim licząca się pozycję – dodaje Borodziej.
– Cieszy mnie fakt, że tak doświadczeni specjaliści dołączyli do naszych szeregów i będą budować nowe kompetencje w tym bardzo perspektywicznym obszarze rynku. Liczymy, że biznes asfaltów stopniowo będzie wsparciem dla naszych wyników finansowych– dodaje Adam Sikorski.