UNIMOT S.A. zyskała prawo do posługiwania się marką AVIA w Polsce. Celem jest rozwój detalicznej sprzedaży paliw poprzez stworzenie sieci ok. 100 stacji paliw pod tą marką.
Stowarzyszenie AVIA International, skupiające operatorów zarządzających ok. 3000 stacjami paliw w całej Europie, udzieliło UNIMOT prawa do wykorzystywania znaku towarowego AVIA we własnej działalności jak i do dalszego udzielania licencji na jego używanie. UNIMOT zamierza udzielać dalszej licencji podmiotom, które będą uczestniczyły w budowanej przez Grupę UNIMOT detalicznej sieci sprzedaży paliw.
Będziemy zachęcać właścicieli niezależnych stacji paliw do włączenia się do sieci AVIA na zasadzie franczyzy. AVIA z dużymi sukcesami działa w Niemczech, Francji, Szwajcarii, Holandii czy Hiszpanii. Łącznie w 14 krajach Europy pod marką AVIA działa ok. 3000 stacji paliw. Naszym celem jest stworzenie sieci ok. 100 stacji pod marką AVIA w okresie około 3 lat – mówi Robert Brzozowski Prezes Zarządu UNIMOT. AVIA International ma doświadczenie w rozwoju sieci stacji paliw na nowych rynkach, czego dobrym przykładem są Węgry lub Serbia. AVIA wspiera swoich partnerów, takich jak UNIMOT, w zakresie budowy siły marki na nowym rynku, w marketingu, pomaga w zakupach technologii, a nawet produktów – dodaje Robert Brzozowski Prezes Zarządu UNIMOT.
Dotychczasowy model dystrybucji paliwa przez UNIMOT polega na dostarczaniu paliw głównie do odbiorców hurtowych z branży transportowo logistycznej. Dzięki umowie ze stowarzyszeniem AVIA, UNIMOT zyska możliwość zrzeszania niezależnych stacji paliw pod silną marką i dostarczania paliw bezpośrednio do stacji paliw, a także zapewni nowe źródło przychodów (opłata franczyzowa).
Przystąpienie do stowarzyszenia AVIA jest kolejnym krokiem UNIMOT zmierzającym do zwiększenia obecności w obszarze detalicznej sprzedaży paliw. Niedawno spółka poinformowała o planach uruchomienia aplikacji mobilnej Tankuj24 umożliwiającej zakupy paliwa on-line.