Spółka UNIMOT S.A. przedstawia nową strategię rozwoju całej grupy kapitałowej oraz prezentuje autorski portal transakcyjny do sprzedaży paliw dla klientów w sektorze B2B.
Celem strategicznym Grupy UNIMOT na lata 2016 – 2017 jest dalsze umacnianie pozycji na rynku paliw, a także rozwinięcie sprzedaży gazu ziemnego oraz energii elektrycznej.
„Cele opisane w strategii zamierzamy osiągać dzięki inwestycjom w infrastrukturę, nowoczesne technologie i kapitał ludzki. Elementem strategii są też przemyślane akwizycje w poszczególnych segmentach rynku” – mówi Robert Brzozowski, prezes UNIMOT S.A. „W realizacji wyznaczonych celów ma służyć kapitał własny oraz pozyskany w wyniku emisji akcji na głównym parkiecie GPW” – dodaje.
UNIMOT zakłada, że wzrost sprzedaży oleju napędowego oraz poszerzenie zasięgu terytorialnego przy jednoczesnej optymalizacji kosztów logistycznych pozwoli na umocnienie pozycji wiodącego niezależnego dostawcy na rynku paliw płynnych. Grupa planuje także zwiększenie sprzedaży gazu ziemnego poprzez rozbudowę infrastruktury sieciowej, gazyfikację kolejnych obszarów dzięki technologii LNG (skroplonego gazu ziemnego), oraz rozwój handlu gazem na rynku hurtowym. Strategia zakłada również rozwój sprzedaży energii elektrycznej.
„Poprzez spółki zależne z Grupy UNIMOT chcemy zwiększać sprzedaż energii eklektycznej do klienta indywidualnego i biznesowego w połączeniu z ofertą na gaz ziemny. Widzimy tu pole do wykorzystania synergii sprzedaży mediów energetycznych” – mówi prezes Brzozowski. „Na rynku gazu i energii elektrycznej chcemy osiągnąć znaczącą pozycję” – deklaruje.
ON online czyli platforma transakcyjna Hurt24
UNIMOT S.A. przedstawia także nowy portal transakcyjny do sprzedaży oleju napędowego dla klientów biznesowych.
„To platforma, za pomocą której klienci zamawiający paliwo od UNIMOT będą mogli dokonywać zamówień na olej napędowy” – tłumaczy prezes Brzozowski. „Na krajowym rynku jest to innowacyjne rozwiązanie, które doskonale wpisuje się w nową strategię spółki, która między innymi zakłada inwestycje w nowoczesne technologie na dość tradycyjnym jeszcze rynku paliwowym” – dodaje.
Platforma będzie prezentowała w czasie rzeczywistym ceny oleju napędowego proponowane w danej chwili przez UNIMOT (wyliczane w odniesieniu do notowań giełdy surowców) dla 12 baz paliwowych na terenie Polski.
„Dzięki nowej platformie transakcyjnej UNIMOT zapewni swoim klientom dostęp do aktualnych cen rynkowych z możliwością zakupu paliwa po najlepszej cenie.. Klienci zyskają możliwość zawierania szybkich transakcji, bez straty czasu na kontakt z handlowcem, możliwość łatwego porównania cen w różnych bazach paliwowych w Polsce, a także dostęp do cen historycznych oleju napędowego oraz własnych zamówień” – mówi prezes UNIMOT.
„Jednocześnie uruchomienie platformy transakcyjnej zapewni nam realne korzyści, które mają wpłynąć na zwiększenie sprzedaży oleju napędowego. Można do nich zaliczyć zwiększoną częstotliwość zamówień w reakcji na dostęp on-line do notowań na platformie oraz częściowe odciążenie działu sprzedaży – dzięki czemu handlowcy zyskają czas na pozyskiwanie nowych klientów. Ponadto nasza oferta cenowa będzie bardziej elastyczna, a platforma on-line pozwoli na szybsze raportowanie sprzedaży i monitorowanie rynku.” – zaznacza prezes Brzozowski.
Uruchomienie platformy planowane jest na początek lipca 2016, będzie ona dostępna dla klientów UNIMOT pod adresem https://zamowienia.unimot.pl
Relację z konferencji można obejrzeć za pośrednictwem Periscope.
UNIMOT prezentacja Strategii_czerwiec2016