Kontynuując przyjętą strategię dywersyfikacji działalności Grupy Unimot, spółka Unimot Paliwa rozpoczęła działalność na rynku paliw żeglugowych w polskich portach. Pierwsza dostawa odbyła się 11 marca 2024 r. – w porcie w Gdyni zatankowana (zabunkrowana*) została jednostka Fairplay VII, należąca do firmy Fairplay Towage Polska Sp. z o.o. Sp.k. Działalność bunkrowa Grupy Unimot prowadzona będzie w oparciu o dwa z dziewięciu terminali paliwowych należących do Unimot Terminale, zlokalizowanych w Gdańsku i Szczecinie.
Grupa Unimot rozpoczęła fizyczne dostawy destylacyjnego paliwa żeglugowego MGO:DMA, realizowane autocysternami, w portach w Gdańsku i Gdyni. W drugiej połowie kwietnia tego roku Grupa zamierza rozszerzyć zakres działania w obszarze dostaw tego samego paliwa bunkrowego o porty w Szczecinie, Świnoujściu i Policach.
Cieszymy się z możliwości wejścia na nowy, perspektywiczny rynek. To kolejny ważny krok w stronę dywersyfikacji działalności Grupy Unimot, mający na celu zwiększenie jej obecności na rynku oraz poszerzenie oferty usług. Dążymy do maksymalnego wykorzystywania potencjału, jaki dają nam terminale paliwowe oraz ich infrastruktura, a także nasze know-how w oparciu o ponad 30 lat obecności Grupy Unimot na polskim rynku – mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlu, Unimot S.A.
Grupa Unimot rozważa także ewentualne rozszerzenie działalności w zakresie dostaw paliw bunkrowych typu pozostałościowego (VLSFO i HSFO) realizowanych bunkierką, w oparciu o planowaną rozbudowę infrastruktury terminala w Gdańsku.
*bunkrowanie – tankowanie statku/zapatrywanie statku w paliwa