Grupa UNIMOT została sponsorem generalnym Rajdu Barbórka. To kolejny ważny dla Automobilklubu Polski partner z branży bezpośrednio powiązanej z rynkiem motoryzacyjnym. Pod szwajcarską marką AVIA tylko w Polsce działa już rozwijana przez Grupę UNIMOT sieć około 130 stacji paliw. W całej Europie stacji pod tą marką jest ponad 3 tysiące.
Grupa UNIMOT jest multienergetyczną grupą kapitałową i liderem wśród niezależnych importerów paliw ciekłych i gazowych w Polsce. Od 2016 roku spółka należy do stowarzyszenia AVIA International, dzięki czemu jako pierwsza uzyskała prawo do budowania i rozwoju sieci stacji paliw AVIA w Polsce i w Ukrainie. UNIMOT ma ponad 30 lat doświadczenia na rynku paliwowym, specjalizuje się w hurtowej sprzedaży oleju napędowego, a także dystrybucji pozostałych paliw płynnych, zarówno na terenie kraju, jak i poza jego granicami.
Bardzo się cieszę, że jako Grupa UNIMOT i rozwijana przez nas sieć stacji paliw pod szwajcarską marką AVIA jesteśmy sponsorem generalnym tak prestiżowego przedsięwzięcia sportowego, jakim jest Rajd Barbórka. To wydarzenie z ponad 60-letnią historią, które co roku przyciąga tłumy widzów – nie tylko zadeklarowanych fanów sportów motorowych z całej Polski, ale także warszawiaków, którzy chcą spędzić czas w atmosferze sportowej rywalizacji. Jako firma, która od momentu powstania ponad 30 lat temu związana jest z branżą motoryzacyjną, a od lat jest największą niezależną grupą paliwowo-energetyczną w Polsce, doskonale pasujemy do profilu tego święta polskich rajdów samochodowych i jesteśmy przekonani, że to współpraca, która przyniesie korzyści obydwu stronom – mówi Adam Sikorski, prezes zarządu UNIMOT.
UNIMOT zajmuje trzecie miejsce na rynku magazynowania paliw i drugie na rynku sprzedaży asfaltu w Polsce. Firma rozwija także segment fotowoltaiki, m.in. pod marką AVIA Solar, oraz inwestuje w kolejne sektory OZE. Spółka notowana jest na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
To ogromny zaszczyt powitać w szeregach partnerów i przyjaciół Rajdu Barbórka tak doświadczoną markę, jaką bez wątpienia jest Grupa UNIMOT i rozwijana przez nią sieć stacji paliw AVIA. Cieszymy się, że sponsorem generalnym imprezy tak znanej i tak nierozłącznie związanej z historią stolicy zostaje polska firma, która jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się rodzimych grup kapitałowych. Jestem pewien, że wzajemna wymiana naszej wiedzy i doświadczeń będzie inspiracją do dalszej pracy i rozwoju dla obu stron – komentuje Romuald Chałas, prezes Automobilklubu Polski.
Marka AVIA powstała w Szwajcarii w 1927 r., w wyniku połączenia sił kilku niezależnych importerów ropy naftowej. Obecnie stowarzyszenie AVIA International zrzesza ponad 90 firm z 15 krajów Europy i zarządza siecią 3200 stacji, tym samym zajmując siódmą pozycję pod względem liczby stacji paliw w Europie. AVIA jest popularna w takich krajach jak: Szwajcaria, Niemcy, Francja, Austria, Holandia czy Hiszpania. Pod marką AVIA w Europie oferowane są także inne produkty, takie jak: oleje i smary, gaz ziemny, gaz płynny, olej opałowy i energia elektryczna. W Polsce marka AVIA rozwijana jest przez Grupę UNIMOT.
Rajd Barbórka w tym sezonie będzie miał swoją 61. edycję. To jedna z najstarszych imprez motoryzacyjnych w Polsce, a odcinek specjalny Kryterium Karowa jest uznawany za najbardziej prestiżowy w całym rodzimym rajdowym kalendarzu. Wśród zwycięzców rywalizacji na historycznym bruku w sercu Warszawy są tak legendarni kierowcy, jak Krzysztof Hołowczyc, Leszek Kuzaj, Bryan Bouffier, Janusz Kulig, Paweł Przybylski, Marian Bublewicz, Kajetan Kajetanowicz czy Tomasz Kuchar.